سحام نیوز – قائم مقام ستاد انتخابات کروبی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با تقلید رئیس جمهور فعلی کشور از طرح مردمی شدن صنعت نفت آقای کروبی به این باور می رسیم که طرح های ایشان از پشتوانه های علمی و اجرایی کامل برخوردار است.

رضا نوروززاده افزود: در ستاد آقای کروبی هیچ کار و پیشنهادی خارج از شعار اولیه آقای کروبی مبنی بر تغییر، با تکیه بر خردجمعی و استفاده از نقطه نظرات اندیشمندان و صاحبنظران و مدیران باتجربه و شایسته انجام نمی شود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی گفت: سئوال جدی ما از رئیس جمهور این است که آیا واگذاری سهام نفت به مردم که امری مبارک و میمون است همچون سهام عدالت است، که هیچ ایرانی نمی داند سهامدار کدام شرکت یا کارخانه است، هیچ سهامداری نیز حق مشارکت و اظهارنظر در مجامع شرکت هایی که سهام آنها واگذار شده است، را ندارد.

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: در این مقطع زمانی که هنوز مجامع شرکت ها برگزار نشده است، بیانیه توزیع سود وآن هم از سرمایه بانک ها، قوضی است بالای قوض های گذشته سیستم بانکی.

قائم مقام ستاد انتخابات کروبی با بیان اینکه هدف از واگذاری سهام در نگاه اول اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی است، افزود: خصوصی سازی یعنی قطع کامل دست دولت از شرکت های زیرمجموعه خود و رها سازی ها برای اینکه سهامداران بتوانند پیرامون دفاع از منافع سهم خود اظهارنظر و تصمیم گیری می کنند.

نوروززاده اضافه کرد: در حالی که در سهام عدالت نه تنها این مهم انجام نشد بلکه شرکت های دولتی نیز به شبه دولتی تبدیل شده که دولت بدون اینکه پاسخگوی هیچ نهادی باشد حق هرگونه اظهارنظر و تصمیم را دارد.

وی تصریح کرد: اینگونه واگذاری باعث شده است مردم رغبتی برای مشارکت با کارخانجاتی که قسمتی از سهام آنها به عنوان سهام عدالت واگذار شده را نداشته باشند زیرا نمی دانند شرکای آنها دولت، شبه دولت یا مردم هستند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی گفت: رئیس جمهور کنونی چون قدرت اجرایی دارد باید طرح های خود را به طور مشخص به مردم اعلام کند و تفاوت احتمالی این نوع سهام با سهام عدالت که به طور قهری باید قابلیت خرید و فروش داشته باشد که ندارد را مشخص کند.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا